pondelok 3. decembra 2007

Subclub´s Robots (in Disguise?)

Sporto mi zo začiatku nepripomínali nič. Až neskôr som si začal uvedomovať, že predo mnou stojí násilne sa tváriaci ekvivalent Pina a jeho bandy z PPE. Tá skupina mi zrazu začala pripadať ako emo derivát košickej skupiny z budúcnosti, čierne depresívne zoskupenie, puding po záruke s minimálnym množstvom mlieka. Zmätený dav čakajúci na robotky sa nechytal rovnako ako ja. Ešte šťastie, že v Subcu vyznieva aj nevýrazne koncertné vystúpenie dostatočne cool. Chlapci sa neusmievali, no ale nesmial som sa ani ja, pred vstupom do útrob hradnej skaly som zistil, že mi chýba firemný preukaz, čo mi na nálade rozhodne nepridalo. Naspäť ku koncertu: Spevákova angličtina nestojí za veľa, kapela má tak u mňa ďalšie mínus a netrpezlivé čakanie na hviezdičky večera začínalo byť netrpezlivejšie ako som vôbec čakal. Niektorí členovia davu sa ale bavia, vôbec sa v súvislosti s týmto javom nezamýšľam nad tým koľko omamných a psychotropných látok prúdi krvou týchto ľudí. Tolerancia ?! Sporto dohrali a rozlúčili sa vecou, ktorá ma zo všetkých skladieb bavila najviac. Nezatracujem ich a dávam malého nepodstatného hitíka. Veľa šťastia v budúcnosti, cvičiť sa, vičiť sa, cvičiť sa...

Subco bolo podľa mojich aktuálnych matematických výpočtov plné asi zo štyroch pätín. Čakalo sa na dve dievčatá, ktoré by nám mali podať lyricko-neviemaký prednes o tom, že sex nás robí blšími. No commentJ Koncert Robots in Disguise má príjemne prekvapil. Už od začiatku servíruje britsko-nemecké duo doplnené o bubeníka v pozadí punkový nárez s výrazom punku vlastným. Gestá pohŕdania striedané gestami od ucha k uchu prinútili aj moje pery, aby sa rozšírili. Aj keď to celé bolo okrem koncertu aj šou, ani chvíľu mi to nepripadalo trápne, čí prehnané. Stage-diving, keď ste si mohli chytiť ňadro punkerky z hudobne nemožnej krajiny, akou Nemecko v mojich očiach je, bolo len ďalším spestrením sobotňajšieho koncertu.

Celú atmosféru večera dokresľovali úžasné oblečení emo ľudia rôzneho veku a asi aj zmýšľania. Mohli ste vedľa seba spozorovať bielu svadobnú sukňu, koženú bundu, netopiera vo vlasoch, ale aj speváka (coca-cola popovej?) kapely Peoples. Staré ošúchané kto nebol, môže ľutovať ale nie je to pravé orechové, čo chcem napísať. Ponoriť sa do tejto hudobnej vlny sa nedokáže každý. Musíte byť fanúšik alternatívy, mať rád čiernobielu kombináciu, bývať v našom hlavnom meste a spĺňať podmienku bytia nad vecou. A ideálne by bolo ak by ste boli nádherne pôsobiace čiernovlasé dievča s bielym tričkom, na ktorom bude nápis Sex Has Made Me Stupid...

::::::::Robots in Disguise(GER/UK) + Sporto(CZE)/Subclub, Bratislava/ 24.Nov.2007::::::

4 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

o moj boze...tak po 1. je to cisto anglicke duo, sue v nemecku len byva...a nebol to bubenik ale zenska...2 chybne informacie z tych asi 4 co sa v clanku nachadzaju sa mi zda dost huste

Jeremy N! povedal(a)...

O tvoj Boh, tak po prve ... Az take ciste anglicke duo, ze hned na ich myspace stranke sa ti pri nich zjavi London/Berlin,United Kingdom...
a po druhe bubenik v pozadi znamena, ze som pri slove bubenik absolutne nerozlisoval pohlavie, cize tam mohli sediet aj siamske dvojcata..
Poprosim nabuduce nejaku kritiku, na zaklade ktorej by som v clanku prepisal aspon jedno slovicko. cmuk

Anonymný povedal(a)...

Jeremy. Nechcem Ťa nijako uraziť, beztak máš podľa môjho názoru neochvejné a nadarmo privysoké ego, teda Ti kritika pravdepodobne neskosí nič z ega.. Ale, rozhodla som sa Ti napísať po prečítaní tvojej kvázi recenzie na koncert Robots in Disguise v bratislavskom Subclube. Myslím, že by si mal (do budúcna) predtým, ako niečo podobného napíšeš, trocha pouvažovať... Subclub je miesto stretnutí ľudí mnohých subcultúr, takže je prirodzené, že sa na koncerte združia fanúšikovia približne rovnakých hudobných štýlov. V dnešnej dobe je všeobecne preferovaným pravidlom označovať akokoľvek extravagantne odetých ľudí za priaznivcov emo životného štýlu, ja si však myslím, že ak si si začal tento „trend“ všímať až teraz, nevnímaš to objektívne. Čo sa týka robotických holiek, poopravila respektíve vyviedla Ťa z omylu predošlá kritika. To, že si na koncert šiel vďaka firme svedčí len o tom, že by si sa na takejto akcii nezúčastnil za vlastné káčerovky. Trochu mi pripomínaš tých ľudí, ktorí postávajú bokom a hľadajú, čo všetko by mohli skritizovať. Na vystúpenie Robots in Disguise sa treba dívať inak – byť nad vecou a nezaťažovať sa falošnými tónmi či zle ozvučenou aparatúrou. Prišli na to, aby sa zabavili a aby zabavili aj ľudí. Podarilo sa. Ty si sa bavil na gestách a okolostojacich... Ja ale emo nie som a tak teraz rozmýšľam, čo som tam potom hľadala ) Každopádne ale máš čierny bod za minimum kvalitných informácií, ktoré čitateľa posunú vpred a katastrofálnu formu článku. A teraz s hrdosťou znesiem spŕšku nadávok )

Jeremy N! povedal(a)...

Urazit ma anonym nemoze a v podstate ani konkretny clovek, ktory dokaze vystavat svoju kritiku na konkretnostiach o ktorych sa da polemizovat. Tak ako si ale predpokladala budem sa obhajovat, pretoze si myslim, ze tu doslo a mozno aj bude dochadzat k roznym disinterpretaciam... Pojdem po poriadku alebo sa o to aspon budem snazit... Moj article nema byt recenzia ani kvazi recenzia akos si napisala aj ked by mohla. Su to len pocity, ktore davam na papier, recenzie sice pisem a to dost casto, ale nie tu na moj blog. Len aby sa nezabudlo, mozes mi vysvetlit tvoju vetu katastrofalna forma clanku ? Plisss

Najviac ti z mojho prispevku pravdepodobne vadil treti odsek, kde som zabrdol do temtiky emo. Na cely tento kolotoc sa pozeram z nadhladom a musim sa priznat, ze mam pravdepodobne obrovske medzery v tom, co emo vlastne predstavuje. Ak mi to pomozes prelusknut, budem len a len rad. V clanku som nazval emo ludmi vsetkych, ktori boli obleceni zaujimavo, nevsedne, za co sa teda ospravedlnujem a priznavam, ze ak ma dievca vo vlasoch netopiera, tak nemusi byt emo...

Nesuhlasim ale s tvojim tvrdenim, ze som do Subca prisiel len preto aby som kritizoval. Skus si spatne precitat druhy odskej mojho prispevku o RiD a uvidis, ze sa nesie vo velmi pozitivnom duchu. Cely koncert sa mi az s vynimkou predkapely pacil a vystupenie tejto skupiny povazujem za jedno z najlepsich predstaveni v Subcu v minulom roku. Do tohto podniku chodim pomerne casto, bol som tam napriklad aj dnes vecer/v noci (konkretne na koncert Dana Heribana), ale urcite nie preto, aby som kritizoval a hladal len chyby. Na svet sa ale neda pozerat vzdy ruzovymi okuliarmi a byt objektivny je lepsie ako byt subjektivny. Horlivo tvrdit, ze koncert je uzasny, ozvucenie je uzasne a vsetko ostatne je uzasne tiez je nezaujimave tak ako jednosmerna kritika hladajuca len a len chyby. Subco je podla mna naj podnik v BA a tesim sa na kazdy koncert, ktory tam absolvujem... napriklad aj na najblizie vystupenie Rara Avis...

BTW: ten anonym mi naozaj vadi, tak nabuduce aspon podpis formou inicialok, kricat a byt za murom moze znamenat vselico, len nie odvahu...